IT hírek
:: 2017. május 18. - 11:28
Csapatépítő kirándulás a budapesti IT-vel

Magyarországon ma egyetlen múzeum létezik, ahol részletesen bemutatásra kerül a trianoni békediktátum, az odavezető út és az azt követő események. Ide szervezett májusban csapatépítő látogatást a Jobbik Budapesti Ifjúsági Tagozata.

Öt kocsival indultunk útnak vasárnap reggel Várpalota felé a zuhogó esőben, ám szerencsénkre a Veszprém megyei településen már barátságosabb idő fogadott minket. A múzeumnak helyet adó Zichy-kastély önmagában hű tükre a XX. századnak: tulajdonosváltások, államosítás, laktanya, kallódás volt a sorsa, amíg önerőből létrejött a hiánypótló Trianon-múzeum.

A kétszintes gyönyörű kastélyépületben Baucsek Rajmund történész tagtársunk tartott nekünk idegenvezetést, hiszen másfél tucat kiállítás található itt, némelyiknek a témája a pallérozottabb látogatót is meglepi. Volt pl. külön terem Zaránd Domokos két missziós útjának emlékére: saját elhatározásból és költségre, pontosabban: pénz nélkül nekiindult ismertté tenni az ügyünket, pártfogókat szerezni; vízum híján fél évet raboskodott Szíriában. De láthattunk két eredeti országzászlót az Urmánczy-féle mozgalomból, kemény szövegezésű plakátokat a Tanácsköztársaság és az ellenforradalom idejéből. Természetesen külön megemlékeznek a Székely Hadosztályról, a balassagyarmati csehkiverésről, a nyugat-magyarországi felkelésről és népszavazásról, a vagonlakásokról, népiskoláról, a revízió sikereiről, de a csehszlovákiai kitelepítésről is. Az egyik teremben a Szabadság téri irredenta szobrok hatalmas másolatait is láthattuk. Igen tanulságos volt az ún. fekete arcképcsarnok idézetgyűjteménye Trianon megalkotóitól és haszonlesőitől, de azoktól is, akik a tett következményeit és súlyát felmérték időközben.

A délutánt Székesfehérvárott töltöttük, ahol Tóth Nóra Tímea tagtársunk vezetett minket körbe az óvárosban. Megtudtuk, hogy IV. Béla saját koronázására külön templomot emelt (érdekes módon ma Szent István nevét viseli), de utódai visszatértek a korábbihoz. Megtekintettük a harangjátékot, láttuk a feledésbe merült, majd előkerült török fürdőt, Mátyás bolondjának kötélen táncoló szobrát és a város Szent Istvántól kapott szabadságjogaira emlékeztető országalmát is. Utunk vége felé, az Országzászló téren megtekintettük az órát, mely egy kicsi, virágágyással díszített dombon működik, ahol a dátumot minden nap tavasztól őszig virágokból kirakják, és éjszaka átültetik. Ennek hátterében áll a kommunista emlékmű, melynek elmozdítására komoly szándék van a városvezetés részéről is. Bízunk benne, hogy helyére az országzászló valóban eredeti változatban kerül vissza. Sajnos számos esetben az építészeti koncepciót, tartalmi elemeket megcsonkítva állított fel valamit az álnemzeti helyi vezetés, amit országzászló-helyreállításként adott el a Fidesz. (A több mint ezerből egyedül Győr városa állította helyre eredeti módon.)

Budapestre visszatérve egy batyus, beszélgetős, játékos összejövetellel zártuk a jól sikerült napot. Köszönjük az egymással találkozás és ismeretbővítés lehetőségét: a szervezést és a támogatást.

Jobbikos hírek

A Fidesz az MSZP-vel karöltve akarja megszüntetni a Budapest Parkot
Még a bevándorlási krízis 2015 őszi tetőpontja előtt rágalmazta meg a saját
Alig telt el néhány nap a Fidelitas bátor, hősies éjjeli